Polityka cookies

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Pliki cookies pozwalają na pełne korzystanie z możliwości strony oraz umożliwiają zbieranie danych statystycznych, które pomagają nam w optymalizacji serwisu oraz dostosowaniu treści do Twoich potrzeb. Zaakceptuj pliki cookie, żebyś mógł w pełni skorzystać z serwisu. Przeczytaj Politykę cookies, aby dowiedzieć się więcej.

Aktualności

09.11.2024 17:48

Pierwszy milion transakcji w Systemie FALA

System FALA przekroczył próg miliona transakcji wykonanych przez pasażerów komunikacji miejskiej w gminach objętych tym rozwiązaniem. Dotyczy to zakupów zarówno biletów jednorazowych, czasowych, jak i okresowych.

– Bardzo dziękujemy wszystkim mieszkańcom i gościom Pomorza, którzy w transporcie zbiorowym zdecydowali się na FALĘ. Okrągły i symboliczny milion pozwala na czytelne zaprezentowanie w jaki sposób rozkładają się proporcje sprzedaży. 65% transakcji to bilety ZTM Gdańsk, a 23% ZKM Gdynia – wyjaśnia Radomir Matczak, prezes spółki InnoBaltica. – Oczywiście, dominują w tym wolumenie bilety jednorazowe. Przykładowo w Słupsku coraz więcej pasażerów wiąże się z FALĄ z góry na cały rok, korzystając ze specjalnej promocji na bilet 365-dniowy za 365 zł – dodaje.

Pierwszy milion transakcji w Systemie FALA

LICZBA TRANSAKCJI W SYSTEMIE FALA

657 000 Gdańsk

226 000 Gdynia

65 000 Słupsk

27 000 Chojnice

23 500 Lębork

1400 Puck

500 Władysławowo*

* stan dla poszczególnych gmin/organizatorów na 28.10.2024, dotyczy sprzedaży biletów jednorazowych, czasowych, okresowych (od miesięcznych po roczne).

NAJLEPSZE WYNIKI W „NAJSTARSZYCH” GMINACH

Najwyższy procentowy udział systemu w całkowitej sprzedaży biletów u danego organizatora transportu publicznego osiągany jest tam gdzie FALA pojawiła się najszybciej, czyli w  Lęborku i Chojnicach.

– Zintensyfikowanie działań wspólnie z ZKM Lębork i władzami miasta przyniosło w październiku wynik już 30% udziału FALI w wartości sprzedażnych biletów. Sprzyja temu otwarcie mieszkańców na nowoczesne technologie w komunikacji miejskiej i, jak sądzę, naturalna potrzeba korzystania z cyfrowych udogodnień. Analogiczne działania podjęliśmy również w Chojnicach i mamy nadzieje, że niebawem równie wysoki wskaźnik procentowy osiągniemy w tym mieście. FALA to komfort zakupu biletów, bez kolejki w dowolnym czasie i miejscu – przekonuje Joanna Leliwa, kierownik Działu Marketingu i Sprzedaży w InnoBaltice.

KOLEJ NA KOLEJ. TESTY PUBLICZNE JESZCZE W LISTOPADZIE

Spółka InnoBaltica wraz z POLREGIO, SKM PKP Trójmiasto oraz wykonawcą systemu – firmą Asseco Data Systems zbliżają się też do zapowiadanego „pierwszego kroku” w ramach uruchomienia podróżowania z FALĄ na kolei. Przypomnijmy, że funkcja obejmie całe województwo pomorskie. Wspomniany pierwszy etap to start, w trybie tzw. testów publicznych, sprzedaży biletów relacyjnych (bilet kupowany z góry, „od-do”) poprzez aplikację „System FALA” oraz portal www.systemfala.pl. InnoBaltica ogłosi termin w najbliższym czasie. W dalszej kolejności uruchomione zostaną falomaty na stacjach i peronach.

Warto przypomnieć:

  1. Jak założyć konto w aplikacji Systemu FALAà https://www.youtube.com/watch?v=8HMQq4ZvIes 
  2. Jak Kupić Bilet –à https://www.youtube.com/watch?v=uYKKf4Zc8xY
  3. Jak przypisać Ulgi w Systemie FALA à https://www.youtube.com/watch?v=5MukS9QF4Lo
  4.  Akcja promocyjna „Bilet za bilet” àhttps://systemfala.pl/news/akcja-promocyjna-bilet-za-bilet

Więcej informacji: www.systemfala.pl

 

 

 

15.10.2024 19:05

Akcja promocyjna "Bilet za bilet"

AKCJA PROMOCYJNA "BILET ZA BILET" WYSTARTOWAŁA!

Wystarczy kupić bilet okresowy w Systemie FALA i odebrać BEZPŁATNY voucher do kina!

Jak wziąć udział w akcji "BILET ZA BILET"?

Krok 1.
Kup bilet okresowy (zgodnie z regulaminem akcji promocyjnej).

Krok 2.
Po zakupie biletu, wyślij wiadomość e-mail pod adres: promocja@systemfala.pl

W treści maila podaj:

  • imię i nazwisko
  • numer ID konta klienta w Systemie FALA
  • adres e-mail powiązany z kontem w Systemie FALA
  • informację jaki bilet długookresowy  kupiłeś

Krok 3.
Po pozytywnej weryfikacji Twojego zgłoszenia, prześlemy Ci na adres

e-mail elektroniczny voucher do wykorzystania w jednym z kin biorących udział w akcji.  

Bilety @FALA kupione przez portal lub aplikację "Jestem z Gdańska" biorą udział w akcji!

Ważne! Bilety kupione przez aplikację lub portal "Jestem z Gdańska" oznczone @FALA również biorą udział w akcji promocyjnej "Bilet za bilet".

Pamiętaj! Akcja Promocyjna prowadzona jest w okresie od 15.10.2024 r. do 31.12.2024 r. lub do wyczerpania puli voucherów promocyjnych.

Kina partnerskie, w których można wymieniać vouchery na bilety do kina
w ramach Akcji Promocyjnej „BILET ZA BILET” .

  • Gdyńskie Centrum Filmowe w Gdyni
  • Kino Kameralne Cafe w Gdańsku 
  • Kino KinoPort Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIA 2 w Gdańsku 
  • Kino Rejs w Słupskimi Ośrodku Kultury w Słupsku 
  • Kino w Chojnickim Centrum Kultury w Chojnicach
  • Kino Fregata w Lęborskim Centrum Kultury w Lęborku

REGULAMIN AKCJI" BILET ZA BILET"

Jak korzystać z Systemu FALA?

27.06.2024 15:20

Trzyetapowy plan włączenia kolei do Systemu FALA

Spółka InnoBaltica, odpowiedzialna za wdrożenie Systemu FALA w województwie pomorskim, oraz jego wykonawca - firma Asseco Data Systems podsumowały stan realizacji projektu oraz dalsze plany. Stopniowo rośnie zainteresowanie zakupem biletów przez ten kanał w komunikacji miejskiej. Jesienią z FALĄ pojadą pierwsi pasażerowie kolei.   

InnoBaltica wraz z Asseco Data Systems prognozują, że w drugim półroczu 2024 nastąpi czas pełnego ustabilizowania działania systemu w komunikacji miejskiej, czyli w autobusach, trolejbusach i tramwajach. FALA objęła dotychczas: Trójmiasto, Słupsk, Chojnice, Puck, Władysławowo oraz Lębork. Wdrażane są jeszcze poprawki z priorytetem wyznaczonym dla sprawności walidatorów, czyli urządzeń FALI w pojazdach. Sytuacja na tym polu jest znacznie lepsza aniżeli na początku trwających testów publicznych, ale nadal zbyt często zdarzają się problemy. Są one o tyle istotniejsze od innych, że pasażerowie zdecydowanie najchętniej decydują się korzystanie z FALI poprzez własne karty płatnicze.

- Szacujemy, że ok. 90% dotychczasowych transakcji realizowanych zostało w systemie z wykorzystaniem osobistych kart płatniczych przykładanych właśnie do naszych urządzeń. Oczywiście, z czasem te proporcje mogą ulec zmianie. Użycie karty płatniczej w pojeździe to najprostsza forma zakupu biletu, ponieważ nie wymaga założenia konta w systemie ani personalizowania ustawień tego konta. Od początku testowego publicznego działania FALI pasażerowie zakupili ponad 360 tysięcy biletów wszelkiego rodzaju, od jednorazowych po roczne – wyjaśnia Radomir Matczak, prezes InnoBaltiki.

PO STABILIZACJI „KOLEJOWEJ” MOŻLIWE BILETY METROPOLITALNE

Jak podkreślają eksperci spółki oraz ADS taki wolumen testowej sprzedaży pozwolił już na zidentyfikowanie większości mankamentów i niedogodności oraz sukcesywne ich eliminowanie. Teraz podobny proces konieczny jest dla części kolejowej Systemu FALA. Testy wewnętrzne zabierają więcej czasu niż zakładano, ale ostatecznie obie firmy wspólnie przedstawiły trzyetapowy plan testów publicznych w ramach połączeń Polregio oraz SKM PKP Trójmiasto (na terenie województwa). Wedle niego pierwsi pasażerowie z FALĄ mają pojechać pociągami we wrześniu, kupując bilety jednorazowe i okresowe w aplikacji lub portalu.

PLAN TESTÓW PUBLICZNYCH SYSTEMU W RAMACH POŁĄCZEŃ KOLEJOWYCH

KROK 1           ZAKUP BILETU „OD-DO” W APLIKACJI ORAZ NA PORTALU

(termin - wrzesień 2024 r.)

KROK 2           ZAKUP BILETU „OD-DO” NA FALOMACIE

(termin zależnie od ustabilizowania systemu w kroku poprzednim) 

KROK 3           PODRÓŻ DYNAMICZNA „CHECK-IN – CHECK-OUT” 

(termin zależnie od ustabilizowania systemu w kroku poprzednim)

- Pierwszym krokiem będzie udostępnienie podróżnym zakupu biletów kolejowych na z góry określoną trasę. Odbędzie się to dwuetapowo, najpierw przez aplikację i portal podróżnego, a następnie w falomatach. W ostatnim kroku wprowadzimy sprzedaż w modelu podróży dynamicznej „check-in – check-out”. Warto podkreślić, że będzie to pierwsza taka taryfa kolejowa w Polsce. Nikt wcześniej nie podjął się integracji kolei i transportu miejskiego na taką skalę - podkreśla Andrzej Dopierała, prezes Asseco Data Systems.

Kilkuetapowa koncepcja upublicznienia usługi w ramach kolei jest następstwem doświadczeń z fazy wdrożenia jej w komunikacji miejskiej. Wtedy skorygowane zostały pierwotne założenia i do systemu były włączane stopniowo poszczególne miasta od mniejszych do największych, a potem dokładane kolejne funkcje.

– Niezmiennie podążamy metodą małych kroków, świadomi tego, że pasażerowie liczą na większe tempo. Niemniej, testy publiczne są szalenie istotne, a ich nadrzędnym celem jest wypracowanie stabilizacji technicznej i jakościowej. Na tym fundamencie chcielibyśmy przekonać organizatorów, aby wprowadzić w Systemie FALA nową, prostą i ujednoliconą taryfę, co byłoby poważnym ułatwieniem dla wszystkich pasażerów, zarówno mieszkańców, jak i turystów. Dopiero wówczas nasz powszechny i spójny technicznie system mógłby pokazać w pełni swoje możliwości. Najpierw jednak musimy udowodnić użytkownikom transportu zbiorowego swoją gotowość do tego typu rozwiązań – zapowiada prezes R. Matczak.  

Spółka InnoBaltica odbiera wiele sygnałów, że pasażerowie czekają na rozwiązanie maksymalnie integrujące kolej z komunikacją miejską, także w wymiarze sprzedaży biletów.

12.06.2024 11:33

System FALA: 300 000 biletów zakupionych w ramach testów publicznych

Spółka InnoBaltica, odpowiedzialna za wdrożenie projektu w województwie pomorskim opublikowała kolejne statystyki dot. testów publicznych Systemu FALA. Stopniowo rośnie zainteresowanie zakupem biletów przez ten kanał. Ich liczba przekroczyła 300 000.   

- Szacujemy, że ok. 90% dotychczasowych transakcji realizowanych zostało w systemie z wykorzystaniem osobistych kart płatniczych przykładanych właśnie do naszych urządzeń. Oczywiście, z czasem te proporcje mogą ulec zmianie. Użycie karty płatniczej w pojeździe to najprostsza forma zakupu biletu, ponieważ nie wymaga założenia konta w systemie ani personalizowania ustawień tego konta. Od początku testowego publicznego działania FALI pasażerowie zakupili ponad 300 tysięcy biletów wszelkiego rodzaju, od jednorazowych po roczne – wyjaśnia Cyprian Maciejewski, rzecznik prasowy InnoBaltiki.

W okresie niedawnych dwóch długich weekendów zainteresowanie kupnem biletów w Systemie FALA znacznie wzrosło, nie tylko wśród turystów, ale też mieszkańców, którzy wybierali się gdzieś w celach rekreacyjnych. Spółka rozwija działania komunikacyjno-informacyjne pod hasłem „Podróżuj z FALĄ, tak jak Ci wygodnie”. Między innymi współpracując z samorządami, organizacjami turystycznymi i lotniskiem.

- W przypadku gości w naszym regionie skupiamy się na zachęcaniu pasażerów przede wszystkim do kupowania biletów elektronicznych z FALĄ płacąc kartą płatniczą w komunikacji miejskiej – mówi rzecznik. Aktualnie wykonawca Systemu FALA – Asseco Data Systems – wraz z InnoBaltiką jest w cyklu testów wewnętrznych oraz intensywnych przygotowań do uruchomienia kilkuetapowych testów publicznych w ramach połączeń kolejowych Polregio oraz SKM Trójmiasto.   

 

TESTY PUBLICZNE SYSTEMU FALA – STATYSTYKI DLA KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ

(stan na 07.06. 2024)

 

SPRZEDAŻ

301 014 - suma biletów wszystkich rodzajów zakupionych w ramach testów systemu

  • 252 603 – liczba biletów jednorazowych
  • 45 613 – liczba biletów czasowych
  • 2 798 – liczba biletów miesięcznych
  • 90% operacji realizowanych jest kartami płatniczymi na urządzeniach

 

UŻYTKOWNICY / INFRASTRUKTURA

  • 41 916 założonych kont w systemie
  • 25 162 pobrań aplikacji
  • 8 614 zamówionych/odebranych Kart FALA
  • 4 400 urządzeń dostępnych w pojazdach

 

30.03.2024 11:59

Oszuści podszywają się pod System FALA. Uwaga na podejrzane linki!

W związku z wykrytymi próbami wyłudzeń, spółka InnoBaltica informuje, że nie sprzedaje kart podarunkowych Systemu FALA, a jedyną stroną internetową, przez którą można zamówić Kartę FALA jest https://systemfala.pl/. Spółka powiadomiła policję o oszustach, próbujących pobierać pieniądze za zakup Karty FALA poprzez fałszywe strony internetowe oraz profile społecznościowe.

InnoBaltica nie promuje Karty FALA jako karty podarunkowej

Spółka ostrzega przed działaniami oszustów, którzy założyli profil na portalu Facebook oraz fałszywą stronę www, podszywając się pod kampanię @ZTM Gdańsk oraz promocję karty podarunkowej Systemu FALA - "Karta transportu publicznego Trójmiasto". Strona ta wyłudza pieniądze od pasażerów. Jedyną legalną i bezpieczną stroną, przez którą można zamówić Kartę FALA (pierwszy egzemplarz jest bezpłatny), jest https://systemfala.pl/, możliwe też jest wykorzystanie do tego celu aplikacji “System FALA”.

Natychmiastowe poinformowanie organów ścigania

Sprawa została już przekazana policji i prokuraturze, spółka InnoBaltica jest w pełnej gotowości do pomocy i współpracy, a fałszywy profil został zgłoszony administracji portalu Facebook (Meta). Wszelkie podejrzane działania prosimy sygnalizować odpowiednim służbom.

W załączeniu:

  • screeny fałszywego profilu / strony


  • grafika ostrzegawcza