Polityka prywatności

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Pliki cookies pozwalają na pełne korzystanie z możliwości strony oraz umożliwiają zbieranie danych statystycznych, które pomagają nam w optymalizacji serwisu oraz dostosowaniu treści do Twoich potrzeb. Zaakceptuj pliki cookie żebyś mógł w pełni skorzystać z serwisu. Przeczytaj Politykę prywatności, aby dowiedzieć się więcej.

Komunikaty

30.10.2025 12:39

Rekordowa sprzedaż dzienna w Systemie FALA

Rekordowa sprzedaż dzienna w Systemie FALA potwierdza rosnące zaufanie pasażerów. InnoBaltica, wdrażająca System FALA w województwie pomorskim, rozpoczęła czwarty kwartał 2025 roku z rekordowym wynikiem dziennej sprzedaży. 1 października spółka odnotowała najwyższą w historii dzienną wartość sprzedaży – blisko 1 milion złotych. To dowód na rosnące zainteresowanie nowoczesnym sposobem zakupu i rozliczania podróży w regionie.

– FALA staje się naturalnym wyborem dla coraz większej grupy pasażerów. Cieszy nas, że system działa coraz lepiej, stabilizuje się, choć nieustannie pracujemy nad dopasowywaniem go do potrzeb pasażerów. Nasze doświadczenia wskazują na to że zarówno urządzenia jak i aplikacja „System FALA” sprawdzają się m.in. w okresach wzmożonego ruchu – mówi Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltica Sp. z o.o.

Skuteczność systemu i sezonowy wzrost ruchu pasażerskiego

Znaczącą część sprzedaży stanowią bilety okresowe – 84% wartości transakcji, co potwierdza, że z systemu korzystają głównie pasażerowie regularnie dojeżdżający do pracy i szkoły. Największy udział w sprzedaży ma Gdańsk (71%), co jest m.in. efektem skutecznej kampanii informacyjnej, wymiany Kart Miejskich ZTM na System FALA oraz integracji Gdańskiej Karty Mieszkańca z FALĄ.

Okres wakacyjny przyniósł również wzrost liczby przejazdów kolejowych. W ramach współpracy z przewoźnikami System FALA obsługiwał tysiące pasażerów korzystających z połączeń sezonowych. Dla przykładu, łączna wartość sprzedaży biletów POLREGIO wyniosła 1 616 205,26 zł, z czego niemal połowa (47,6%) pochodziła ze sprzedaży wakacyjnej na trasach turystycznych.

Komfort i rozwój oferty

– W sezonie letnim szczególną uwagę skupialiśmy na sprawności urządzeń Systemu FALA na stacjach kolejowych i minimalizacji kolejek. Zachęcaliśmy i dalej zachęcamy pasażerów do korzystania z aplikacji mobilnej „System FALA”, która działa coraz stabilniej i pozwala uniknąć oczekiwania w kolejce po bilet, zapewniając jednocześnie pasażerowi monitorowanie swoich podróży – dodaje prezes InnoBaltiki. - Obecnie naszym priorytetem jest promowanie i ułatwianie zakupu biletów okresowych w aplikacji. Ten mobilny kanał sprzedaży zapewnia nam już ponad 55% całkowitego obrotu. Warto przy tym zaznaczyć, że październikowy rekord sprzedaży to efekt rosnącej liczby użytkowników FALI, ale również sprawności systemu, którą zawdzięczmy zespołowi technicznemu oraz partnerom.

Mobilność, która zmienia miasta

Każda podróż ma znaczenie. – Dzięki pasażerom i naszym partnerom transport publiczny staje się realną alternatywą dla samochodu. Właśnie w tym widzimy przyszłość zrównoważonej mobilności. Każdy zakup biletu w Systemie FALA to krok w stronę czystszych miast. Łączymy technologię i odpowiedzialność, aby transport publiczny był prostszy, wygodniejszy i bardziej dostępny – podsumowuje Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltica Sp. z o.o.

30.06.2025 12:56

Zmiana w sprzedaży biletów okresowych w aplikacjach mobilnych w Pomorskiem

Bilety okresowe stanowią istotny element polityki taryfowo-biletowej miast w województwie pomorskim i pełnią kluczową rolę w zarządzaniu mobilnością miejską. Organizatorzy transportu publicznego i emitenci biletów w Trójmieście – ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni oraz MZKZG – wspólnie zdecydowali o wzmocnieniu kontroli nad tym obszarem i przekierowaniu sprzedaży biletów okresowych przede wszystkim do własnej platformy zakupowej – Systemu FALA. Od 4 sierpnia tego roku pasażerowie będą mogli kupić te bilety w aplikacji „System FALA”.

Od tego dnia bilety okresowe (gdańskie, gdyńskie i metropolitalne) będzie można nabyć w aplikacji mobilnej „System FALA”, na portalach systemfala.pl, jestemzgdanska.pl, zkmgdynia.pl, mzkzg.org, w stacjonarnych Biurach i Punktach Obsługi Klienta, automatach biletowych oraz w aplikacji Jestem z Gdańska. Nie będą one już dostępne w komercyjnych aplikacjach mobilnych. Warto zaznaczyć, że zmiany dotyczą biletów okresowych oraz 24-godzinnych ZTM w Gdańsku. Bilety jednorazowe i krótkookresowe metropolitalne (jednoprzejazdowe, 75-minutowe, 24-godzinne, 72-godzinne) – ze względu na ich popularność wśród turystów – nadal będą dostępne także w komercyjnych aplikacjach mobilnych.

Transport publiczny to jeden z filarów polityki regionalnej, mający fundamentalne znaczenie dla spójności terytorialnej, dostępności komunikacyjnej i zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego. Przeniesienie pełnej oferty biletowej do regionalnego Systemu FALA stanowi konsekwentną realizację strategii budowy Platformy Zarządzania Usługami Mobilności (PZUM).

– To dla nas ważna decyzja. Wpływy z biletów okresowych są istotnym elementem finansowania komunikacji miejskiej. Dzięki zmianie sposobu sprzedaży, co roku w naszych budżetach pozostaną środki, które dotąd pobierane były w formie prowizji przez operatorów aplikacji komercyjnych – mówi Łukasz Kłos, dyrektor ZTM w Gdańsku.

– System FALA zyskuje coraz większą sprawność operacyjną oraz notuje rosnące wyniki sprzedaży. Od początku był projektowany właśnie jako wiodący system sprzedaży i dystrybucji biletów zarówno w Trójmieście jak i województwie pomorskim – zaznacza Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltica Sp. z o.o. I dodaje: - Integracja sprzedaży biletów okresowych to kolejny krok w tym kierunku. Dzięki dystrybucji przez spółkę samorządową województwa pomorskiego, wartość dodana wraca do budżetów gmin.

System FALA to nie tylko narzędzie do sprzedaży biletów. To także nowoczesna platforma, która pozwala lepiej obsługiwać pasażerów, zarządzać taryfami, łączyć różne kanały sprzedaży i analizować dane potrzebne do lepszego planowania komunikacji oraz optymalizacji kosztów
transportu publicznego. Jego wdrożenie ujednolica działania transportowe w regionie i wzmacnia rolę transportu zbiorowego jako realnej alternatywy dla transportu indywidualnego.

– Integracja oferty biletowej w ramach FALI to element szerszej transformacji cyfrowej i instytucjonalnej, mającej na celu poprawę dostępności, efektywności i długofalowe zwiększenie mobilności mieszkańców Pomorza – mówi Radomir Matczak.

Bezpieczeństwo

Transakcje dokonywane przez pasażerów w Systemie FALA są tak samo bezpieczne jak te w bankowości elektronicznej.

64 tysiące nowych użytkowników w Gdańsku
Od lutego do maja 2025 roku w Gdańsku prowadzona była akcja wymiany Kart Miejskich ZTM na System FALA. Ponad 64 tysiące nowych użytkowników założyło wtedy konto w Systemie FALA.

- Od lutego do końca maja prowadziliśmy proces wymiany Kart Miejskich ZTM w Gdańsku na System FALA. Przebiegł on bardzo sprawnie – kilkadziesiąt tysięcy użytkowników przeniosło się do nowego systemu i korzysta z jego pełnej funkcjonalności – informuje Łukasz Kłos, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

FALA zyskuje popularność także w Gdyni
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni współpracuje z InnoBaltiką od początku wdrażania Systemu FALA w Gdyni. Udostępnił bilety w aplikacji „System FALA” oraz w portalu. Z myślą o pasażerach uruchomił również pierwsze punkty stacjonarne sprzedaży biletów ZKM w Gdyni (BOK-i) Systemu FALA.

- System FALA rozszerza swoją obecność także w Gdyni. Otwarte zostały Biura Obsługi Klienta w Gdyni i Rumi. Wkrótce planujemy dalszą integrację z kolejnymi kanałami dystrybucji – zapowiada Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Gdzie kupić bilety okresowe?
Bilety można kupić nie tylko on-line, ale także w punktach sprzedaży w Gdańsku, Gdyni, Sopocie i Rumi.

Gdańsk
1. Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, Gdańsk ul. Kilińskiego 4 (czynny: poniedziałek-piątek: 6.30-20.30)
2. Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, Gdańsk ul. Świętokrzyska 15 (czynny: poniedziałek, czwartek, piątek: 7.00-14.30 oraz wtorek, środa: 10.00-17.30)
3. Kasa biletowa SKM – Gdańsk Dworzec PKP Gdańsk Wrzeszcz (czynna: poniedziałek-piątek: 6.00-19.00 sobota: 6.00-9.00 niedziela: 8.00-18.00)
4. Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP Gdańsk Główny (tunel) (czynna: poniedziałek-piątek: 6.00-20.00 sobota: 6.00-20.00 niedziela: 6.00-18.00)
5. Kiosk w przychodni lekarskiej Morena Gdańsk ul. Jaśkowa Dolina 105 (czynny: poniedziałek-piątek: 8.00-17.00)
6. Urząd Pocztowy nr 4 Gdańsk ul. Księdza Mariana Góreckiego 12 (czynny: poniedziałek- piątek: 8:00-19:00 sobota: 9:00-13:00)
7. Urząd Pocztowy nr 8 Gdańsk ul. Wilhelma Stryjewskiego 19 (czynny: poniedziałek: 8:00-20:00 wtorek-piątek: 9:00-18:00)
8. Urząd Pocztowy nr 18 Gdańsk ul. Kartuska 94 (czynny: poniedziałek: 3:00-20:00 wtorek-piątek: 10:00-17:00)
9. Urząd Pocztowy nr 24 Gdańsk ul. Kielnieńska 125 (czynny: poniedziałek-piątek: 8:00-18:00 sobota: 9:00-13:00)
10. Urząd Pocztowy nr 26 Gdańsk ul. Mazurska 10 (czynny: poniedziałek-wtorek: 13:00-20:00 środa-piątek: 9:00-16:00)
11. Urząd Pocztowy nr 50 Gdańsk ul. Długa 23/28 (czynny: poniedziałek-piątek: 7:00-21:00 sobota: 10:00-17:00).

Gdynia
Pierwsze punkty stacjonarne w sieci sprzedaży biletów ZKM w Gdyni funkcjonują w następujących lokalizacjach:
1. Biuro Obsługi Klienta Nr 1, ul. Kilińskiego 16 w Gdyni
2. Biuro Obsługi Klienta Nr 2, ul. W. Radtkego 25 w Gdyni.

Sopot
1. Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP Sopot (kasa nr 3) (czynna: poniedziałek-piątek: 6.00-20.00 sobota: 7.00-19.00 niedziela: 7.00-19.00).

Rumia
1. Punkt Sprzedaży Biletów Rumia Dworzec PKP, ul. Starowiejska.

W każdym z tych Punktów, pasażer może kupić bilety, ale ma także możliwość otrzymania szczegółowych informacji w zakresie:

zasad działania Systemu FALA

założenia konta pasażera w Systemie FALA

złożenia wniosku o wydanie Karty FALA

zakupu biletów z wykorzystaniem Systemu FALA.

Więcej informacji o systemie na stronie: systemfala.pl

23.05.2025 15:16

Wymiana Kart Miejskich ZTM na System FALA dobiega końca

Akcja „Wymiana Kart Miejskich ZTM na System FALA” kończy się 31 maja. Nowy system umożliwia zakup i korzystanie z biletów komunikacji miejskiej, biletów kolejowych oraz biletów metropolitalnych (MZKZG), integrując różne środki transportu publicznego w województwie pomorskim. Wszystkie bilety kupione na karty ZTM będą ważne do końca okresu, na jaki obowiązują.

Przypomnijmy, wymiana kart trwa od 26 lutego 2025 roku. Dotychczas prawie 48 tys. użytkowników założyło konto w Systemie FALA, a Kartę FALA otrzymało już ponad 24 tys. osób. Użytkownicy tych kart z jednej strony zyskują nowoczesne i bezpieczne nośniki, z drugiej zaś możliwość kupowania biletów za pomocą Karty FALA w tramwajach, autobusach, trolejbusach i na dworcach kolejowych. Oszczędzają też czas, kupując potrzebne bilety za pomocą aplikacji „System FALA” oraz w portalu. Pasażerowie zyskują również możliwość podróżowania komunikacją miejską z kartą lub aplikacją FALA w innych miastach regionu, a także na całej sieci kolejowej województwa (SKM i POLREGIO). Dodatkowo w ramach Taryfy Pomorskiej mogą pojechać pociągiem do Elbląga i Grudziądza.


Bilety metropolitalne (MZKZG) dostępne w FALI
Bilety emitowane przez Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej są już do kupienia w Systemie FALA. – Cieszy fakt, że oferta biletów MZKZG jest już dostępna w FALI. Pracowaliśmy intensywnie, aby było to możliwe przed końcem maja. To z pewnością dobra wiadomość dla pasażerów, którzy korzystają z biletów okresowych na więcej niż jedno miasto i kolej – mówi Radomir Matczak, prezes InnoBaltica Sp. z o.o.


Gdzie i jak wymienić lub zamówić kartę?
Wymiany kart można dokonać on-line lub stacjonarnie. Wnioski o wydanie Karty FALA należy składać w punktach sprzedaży biletów:
1. Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, Gdańsk, ul. Kilińskiego 4 (czynny: poniedziałek-piątek: 6.30-20.30)2.Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, Gdańsk, ul. Świętokrzyska 15 (czynny: poniedziałek, czwartek, piątek: 7.00-14.30 oraz wtorek, środa: 10.00-17.30)
3. Kasa biletowa SKM - Gdańsk, Dworzec PKP Gdańsk Wrzeszcz (czynna: poniedziałek-piątek: 6.00-19.00 sobota: 6.00-9.00 niedziela: 8.00-18.00)
4. Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP Gdańsk Główny (tunel) (czynna: poniedziałek-piątek: 6.00-20.00 sobota: 6.00-20.00 niedziela: 6.00-18.00)
5. Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP Sopot (kasa nr 3) (czynna: poniedziałek-piątek: 6.00-20.00 sobota: 7.00-19.00 niedziela: 7.00-19.00)
6. Kiosk w przychodni lekarskiej Morena, Gdańsk, ul. Jaśkowa Dolina 105 (czynny: poniedziałek-piątek: 8.00-17.00)

System FALA zyskuje coraz większą popularność wśród mieszkańców regionu i turystów. Od końca października 2024 roku odnotowano kolejny milion transakcji, a wartość sprzedaży biletów w FALI wzrosła do ponad 15 mln złotych.

Kontakt dla mediów: Monika Ostrowska, rzecznik prasowy T: +48 504680636 E: mo@innobaltica.pl

System FALA w gdańskich biletomatach

Już od 1 czerwca 2025 r. wszystkie automaty biletowe w Gdańsku będą wyposażone w System FALA. Oznacza to, że będzie można w nich kupić różne rodzaje biletów oraz doładować Kartę FALA. 

Uwaga: automaty nie będą już obsługiwać Kart Miejskich ZTM

Aby kupić bilet w automacie, należy postępować zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na ekranie. W pierwszej kolejności określić rodzaj biletu: jednorazowy lub okresowy. Następnie wybrać właściwy bilet: pełnopłatny bądź ulgowy, jednoprzejazdowy lub czasowy. W trzecim kroku wskazać formę płatności: kartą lub gotówką. Po sfinalizowaniu transakcji automat wydrukuje bilet, który należy skasować w pojeździe.

Sposób kasowania biletu różni się od dotychczasowego

 

Bilety kupione przez automaty z Systemem FALA mają nadrukowany kod QR. Niezwłocznie po wejściu do pojazdu należy go zeskanować w jednym z urządzeń Systemu FALA za pomocą skanera. Znajduje się on w prawym dolnym rogu urządzenia, tak jak prowadzi żółta strzałka. Bilet należy podłożyć od spodu urządzenia. Skasowany bilet trzeba zachować do kontroli.

 

04.04.2025 15:35

Wymiana kart ZTM na System FALA w liczbach

Ponad 22 tysiące nowych użytkowników założyło konto w Systemie FALA w ciągu czterech tygodni. Jest to efekt trwającej w Gdańsku akcji wymiany Kart Miejskich ZTM na System FALA. Akcja potrwa do 31 maja tego roku. Dotychczasowe bilety kupione na karty ZTM będą ważne do końca okresu, na jaki obowiązują.

Trwa akcja wymiany Kart Miejskich ZTM na System FALA. Spółka InnoBaltica odpowiedzialna za wdrożenie FALI wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku zorganizowały akcję, dzięki której pasażerowie mogli nabyć (do końca marca) w cenie promocyjne bilety miesięczne ze zniżką 50%. Wymiana kart potrwa jeszcze dwa miesiące. Bilety miesięczne ZTM będą dostępne w regularnych cenach.

- Zakończyliśmy pierwszy etap wymiany kart ZTM. Użytkownicy tych kart, przechodząc do Systemu FALA, zyskują nowoczesne i bezpieczne nośniki oraz możliwość kupowania biletów za pomocą Karty FALA – w tramwajach, autobusach i trolejbusach oraz na dworcach – jak również za pomocą aplikacji i portalu – informuje Radomir Matczak, prezes zarządu spółki InnoBaltica. I dodaje: - Wymieniając Kartę Miejską ZTM na System FALA pasażerowie zyskują możliwość podróżowania komunikacją miejską z jedną kartą lub aplikacją w miastach partnerskich, a także kolejową w ramach Taryfy Pomorskiej. Co ważne, z FALĄ mogą również pojechać koleją do dwóch miast zlokalizowanych w innych województwach, do Elbląga w Warmińsko-Mazurskiem oraz Grudziądza w Kujawsko-Pomorskiem.

Wymiana kart ZTM na System FALA w liczbach

22 tys. 597 użytkowników założyło konto w Systemie FALA. W ramach oferty promocyjnej sprzedano 7 tys. 414 biletów miesięcznych ZTM (62% za pośrednictwem elektronicznych kanałów), a Kartę FALA otrzymało blisko 8 tys. nowych użytkowników. Przypomnijmy promocja trwała od 26 lutego do 31 marca 2025 roku.
Warto pamiętać, że podczas kontroli biletów osoby, które kupiły w ramach wymiany kart bilet miesięczny imienny z oferty promocyjnej muszą okazać: ważną imienną Kartę Miejską ZTM w Gdańsku; dowolny nośnik Systemu FALA (aplikacja, karta) z kupionym biletem promocyjnym oraz dokument uprawniający do ulgi (np. stosowną legitymację).

Wymiany Kart Miejskich ZTM można dokonać on-line lub stacjonarnie. Wnioski o wydanie Karty FALA należy składać w punktach sprzedaży biletów:

• Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, Gdańsk, ul. Kilińskiego 4 (czynny: poniedziałek-piątek: 6.30-20.30)
• Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, Gdańsk, ul. Świętokrzyska 15 (czynny: poniedziałek, czwartek, piątek: 7.00-14.30 oraz wtorek, środa: 10.00-17.30)
• Kasa biletowa SKM - Gdańsk, Dworzec PKP Gdańsk Wrzeszcz (czynny: poniedziałek-piątek: 6.00-19.00 sobota: 6.00-9.00 niedziela: 8.00-18.00)
• Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP Gdańsk Główny (tunel) (czynny: poniedziałek-piątek: 6.00-20.00 sobota: 6.00-20.00 niedziela: 6.00-18.00)
• Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP Sopot (kasa nr 3) (czynny: poniedziałek-piątek: 6.00-20.00 sobota: 7.00-19.00 niedziela: 7.00-19.00)
• Kiosk w przychodni lekarskiej Morena, Gdańsk, ul. Jaśkowa Dolina 105 (czynny: poniedziałek-piątek: 8.00-17.00)