Polityka prywatności

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Pliki cookies pozwalają na pełne korzystanie z możliwości strony oraz umożliwiają zbieranie danych statystycznych, które pomagają nam w optymalizacji serwisu oraz dostosowaniu treści do Twoich potrzeb. Zaakceptuj pliki cookie żebyś mógł w pełni skorzystać z serwisu. Przeczytaj Politykę prywatności, aby dowiedzieć się więcej.

Niezbędne dla działania systemu
Niezbędne
Umożliwia przechowywanie związane z bezpieczeństwem, takim jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i inna ochrona użytkownika.
Funkcjonalne
Umożliwia podstawowe funkcje zapewniające prawidłowe działanie strony, takie jak zapamiętywanie ustawień wybranych przez Użytkownika. Dzięki temu nie ma potrzeby ponownej konfiguracji preferencji, np. języka, wyglądu strony czy innych ustawień związanych z wyświetlaniem treści oraz informacji o obejrzanych, pominiętych lub wypełnionych ankietach. Funkcje te są niezbędne do zapewnienia spójnego i wygodnego korzystania z serwisu.
Opcjonalne
Analityczne
Pliki cookie zbierają anonimowe, zagregowane dane i są używane wyłącznie do celów statystycznych. Umożliwiają identyfikację najpopularniejszych stron i treści, co pozwala nam ulepszać witrynę dla odwiedzających. Można zdecydować, czy mają być wykorzystywane. Zablokowanie ich może negatywnie wpłynąć na zdolność do ulepszania produktów i usług.

Aktualności

Post image

Wymień Kartę Miejską ZTM na kartę lub aplikację Systemu FALA

Posiadasz Kartę Miejską ZTM? Wymień ją na aplikację mobilną lub nową i bezpłatną Kartę FALA i zyskaj 50% zniżki na bilet miesięczny ZTM w Gdańsku! 

Akcja trwa do 31 marca 2025 i dotyczy wyłącznie posiadaczy ważnych Kart Miejskich ZTM w Gdańsku.

Co należy zrobić, aby skorzystać z promocyjnego biletu  miesięcznego ZTM w Gdańsku?

Należy założyć konto w Systemie FALA i pobrać aplikację lub zamówić Kartę FALA, a następnie kupić bilet.

Pamiętaj! W trakcie kontroli miej pod ręką: nowy nośnik FALI (aplikację lub Kartę FALA) oraz starą Kartę Miejską  ZTM w Gdańsku, która będzie Twoim potwierdzeniem uprawnienia do zakupu biletu promocyjnego. Jeśli kupujesz bilet ulgowy, zabierz ze sobą również dokument potwierdzający ulgę.

Dlaczego warto wymienić Kartę Miejską ZTM Gdańsk na FALĘ?

  • Otrzymujesz 50% zniżki na imienny bilet miesięczny ZTM w Gdańsku
  • Wymieniasz kartęonline – bez wychodzenia z domu!
  • Możesz zamówić kartę bezpośrednio w Punkcie Obsługi Klienta
  • Zyskujesz nową, o najwyższym standardzie bezpieczeństwa kartę
  • Pobierasz aplikację i wszystko co ważne masz w telefonie

Pamiętaj! Stare Karty Miejskie ZTM można doładować tylko do 31 maja 2025!

Jak zamówić Kartę FALA? To proste!

  1. Wejdź na stronę www.systemfala.pl , załóż Konto Spersonalizowane w Systemie FALA i następnie zamów kartę.
  2. Przyjdź do punktu Obsługi Klienta i złóż osobiście wniosek o wydanie Karty FALA.

Wolisz korzystać z aplikacji mobilnej System FALA?

  1. Pobierz ją już dziś ze sklepu App Store lub Google Play

Ty decydujesz gdzie bilet kupujesz:

  • W aplikacji System FALA lub na www.systemfala.pl
  • W Punktach Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku

Promocja dotyczy zakupu tylko jednego promocyjnego biletu miesięcznego imiennego na osobę.

Dowiedz się więcej o wymianie Kart NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Zapoznaj się z regulaminem akcji wymiany Kart Miejskich ZTM REGULAMIN

Komunikat prasowy

Masz więcej pytań odnośnie Systemu FALA? KLIKNIJ

Przypominamy jak korzystać z Systemu FALA:

Post image

24.12.2024 10:10

Godziny pracy infolinii w okresie świątecznym

W okresie świątecznym infolinia Systemu FALA będzie dostępna w zmienionych godzinach. W przypadku pytań lub potrzeby kontaktu poza godzinami pracy infolinii, zapraszamy do skorzystania poprzez email: info@systemfala.pl.

 

Post image

23.12.2024 13:07

E-bilet na kolej w Systemie FALA dostępny również dla mieszkańców Elbląga i Grudziądza

InnoBaltica uruchomiła sprzedaż biletów elektronicznych w ramach Taryfy Pomorskiej mieszkańcom dwóch miast: Elbląga i Grudziądza. To pierwsze tego typu udogodnienie poza województwem pomorskim.

Pasażerowie z Elbląga i Grudziądza mogą kupować bilety w ramach Taryfy Pomorskiej za pomocą różnych metod dostępnych w Systemie FALA. Można to zrobić przed wejściem do pociągu, korzystając z falomatów na stacjach i peronach, przykładając Kartę FALA lub każdą kartę płatniczą, a także on-line w aplikacji mobilnej „System FALA” lub portalu pasażera, co zapewnia elastyczność w wyborze metody zakupu.


Montaż urządzeń był początkiem drogi do włączenia „kolejowo” miast z sąsiedniego województwa. Urzędy Marszałkowskie zarówno z województwa pomorskiego jak i warmińsko-mazurskiego podjęły wspólne działania i wypracowały porozumienie w zakresie udostępnienia elektronicznych biletów kolejowych w ramach Taryfy Pomorskiej. Jest to korzyść zarówno dla mieszkańców jak i turystów.


- Elbląg to duży węzeł kolejowy położony o nieco ponad godzinę podróży od Gdańska. Liczna grupa pasażerów z tego miasta dojeżdża regularnie pociągami do Malborka, Tczewa czy Trójmiasta – podkreśla Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltica Sp. z o.o. I dodaje: - Już na etapie składania wniosku o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej zakładaliśmy montaż urządzeń Systemu FALA na linii kolejowej w kierunku Elbląga. Bierzemy bowiem pod uwagę potrzeby pasażerów dojeżdżających spoza naszego regionu, zwłaszcza z tak dużych miast, jak Elbląg czy Grudziądz, a w przyszłości zapewne także Koszalin.


Podróżuj wygodnie z FALĄ
Bilety elektroniczne można kupić wygodnie, łatwo i szybko zarówno w aplikacji „System FALA”, jak i w ponad 6. tys. falomatów i czytników dostępnych w pojazdach komunikacji miejskiej, na stacjach kolejowych i na peronach. Elastyczne rozwiązania FALI nie zobowiązują do pobierania aplikacji ani zakładanie konta w systemie, chociaż daje ono większe możliwości użytkownikom. Bilety elektroniczne można kupić za pomocą karty płatniczej w urządzeniu obsługującym płatności zbliżeniowe. Transakcji w tych urządzeniach można też dokonać przy użyciu zegarka czy smartfona. Pasażer decyduje, która forma jest dla niego najlepszą opcją.


Warto pamiętać, że utworzenie konta pasażera daje jednak dostęp do wszystkich funkcji, ułatwiając podróżowanie łączonymi środkami transportu. Własny profil w systemie to również możliwość spersonalizowania podróżniczych celów i udogodnień, a także automatyczna subskrypcja, ustawianie ulg, zakładanie kont rodzinnych.


Kulturalna zachęta - akcja „Bilet za bilet”
InnoBaltica wychodzi do pasażerów z propozycją kulturalną i zachęca do kupowania biletów okresowych w Systemie FALA. Zakup tego rodzaju biletu uprawnia pasażera do odbioru bezpłatnego voucher-a do kina.
Jak to działa? Wystarczy kupić bilet okresowy w systemie, a następnie wysłać zgłoszenie na adres: promocja@systemfala.pl Po weryfikacji zakupu pasażer otrzyma elektroniczny voucher, który może wymienić na bilet do kina. Szczegółowe informacje o akcji „Bilet za bilet” oraz regulamin dostępne są na stronie systemfala.pl w zakładce BILET ZA BILET. Akcja trwa do 31.12.2024 r. lub do wyczerpania zapasów.


Potrzebujesz wsparcia? Dzwoń
Zespół obsługi technicznej oraz Infolinii pozostaje do dyspozycji użytkowników Systemu FALA. Jego rolą jest udzielanie pasażerom informacji o systemie, przyjmowanie reklamacji oraz odbieranie sygnałów o błędach technicznych wynikających z użytkowania FALI. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 06:00-20:00 oraz w soboty w godzinach: 06:00-16:00. Zachęcamy również do kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@systemfala.pl

Post image

26.11.2024 14:34

Kupuj bilety na SKM i POLREGIO w Systemie FALA

InnoBaltica uruchomiła sprzedaż biletów na SKM i POLREGIO w Systemie FALA. Od teraz pasażerowie mogą kupować bilety w ramach Taryfy Pomorskiej za pomocą różnych metod. Można to zrobić przed wejściem do pociągu, korzystając z falomatów na stacjach i peronach, przykładając kartę FALA lub każdą kartę płatniczą, a także online – w aplikacji mobilnej lub portalu pasażera, co zapewnia elastyczność w wyborze metody zakupu.

System FALA jest odpowiedzią na potrzeby pasażerów w województwie pomorskim. Zastosowane w nim rozwiązania pozwalają podróżującym kupić cyfrowe bilety w komunikacji miejskiej, jak i bilety kolejowe bez konieczności używania gotówki, czy papierowych biletów.

- Warto zaznaczyć, że w niektórych gminach FALA obsługuje także tak zwany tryb podróży „check-in, check-out” na przykład w Chojnicach. Oznacza to, że użytkownicy "rejestrują" swoją podróż przy wejściu i wyjściu z pojazdu lub strefy. Nie mam wątpliwości, że jest to innowacyjne w Pomorskiem rozwiązanie, które umożliwia automatyczne naliczenie opłaty za przejazd na podstawie rzeczywistego przebiegu podróży. Upraszcza ono proces zakupu biletu i rozliczeń – informuje Leszek Bonna, wicemarszałek województwa pomorskiego.

Wygoda i minimum formalności (bez drukowania biletów)

Spółka InnoBaltica, odpowiedzialna za wdrożenie Systemu FALA w województwie pomorskim oraz firma Asseco Data Systems - wykonawca systemu, dotychczas stabilizowały sprzedaż biletów na komunikację miejską w ramach testów publicznych z udziałem pasażerów. Obecnie, po stabilizacji systemu, InnoBaltica rozszerzenia usługi o sprzedaż biletów kolejowych na SKM i POLREGIO w ramach Taryfy Pomorskiej.

- To dla nas ważny moment. Oddajemy w ręce pasażerów kluczowy element Systemu FALA - można powiedzieć, że jest to jego kręgosłup. Udostępnienie sprzedaży biletów kolejowych w FALI było dużym wyzwaniem, mówi Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltiki. I dodaje: - Ostatecznie udało nam się wdrożyć rozwiązanie, które odpowiada na potrzeby współczesnych pasażerów. Stawiamy na wygodę, efektywność i minimalizację formalności, wykorzystując zbliżeniową technologię płatności. Warto przypomnieć, że urządzenia Systemu FALA nie drukują biletów. Zakup biletu można potwierdzić
w urządzeniu, a podczas kontroli wystarczy przyłożyć nośnik, kartę płatniczą, Kartę FALA do kontrolerki.

Pierwszy region w Polsce łączący transport publiczny w jednym miejscu

System FALA umożliwia zakup biletów na komunikację miejską i transport kolejowy w skali regionalnej.
To pierwszy tego typu system w Polsce. System działa według zasady „wsiadaj i jedź”. Pasażer nie musi znać cen biletów, ponad 100 taryf, ani kilkuset ulg dostępnych w Pomorskiem.

- Integracja kolei z transportem miejskim w całym województwie wyróżnia System FALA na tle innych projektów tego typu, zarówno w kraju, jak i w Europie. Dzięki temu rozwiązaniu, oferujemy kompleksową usługę nabywania biletów na transport publiczny w jednej spójnej platformie zakupowej, która łączy wiele elementów i funkcjonalności rozproszonych do dziś w różnych miejscach. Platforma otwiera możliwość wdrażania różnych modeli taryfowych, takich jak taryfy łączone, taryfy dynamiczne, optymalizowane dobowo, itp. Naszym priorytetem pozostaje dostarczenie elastycznego systemu, który spełni oczekiwania mieszkańców i turystów korzystających z transportu publicznego - podkreśla Paweł Barnaś, dyrektor zarządzający, Asseco Data Systems. 

- POLREGIO nieustannie rozwija sprzedaż biletów w kanałach online – w aplikacjach mobilnych i serwisach internetowych. Teraz poszerzamy nasze portfolio w województwie pomorskim o system FALA – mówi Aleksandra Baldys, zastępca dyrektora Biura Handlowego w POLREGIO i dodaje: – Szczególnie zachęcamy tych pasażerów, którzy do tej pory korzystali z tradycyjnych kas na dworcach, do zakupu biletów online.
To rozwiązanie ekologiczne, bo ograniczamy druk papieru, i przede wszystkim wygodne dla pasażera – nie trzeba stać w kolejkach, a bilet elektroniczny nigdy się nie zgubi.

Podróżuj wygodnie z FALĄ

Bilety elektroniczne można kupić wygodnie, łatwo i szybko zarówno w aplikacji „System FALA”, jak i w ponad 6. tys. falomatów dostępnych w pojazdach komunikacji miejskiej, na stacjach kolejowych i na peronach. Elastyczne rozwiązania FALI nie zobowiązują do pobierania aplikacji ani zakładanie konta
w systemie, chociaż  daje ono większe możliwości użytkownikom. Bilety elektroniczne można kupić za pomocą karty płatniczej lub urządzenia obsługującego płatności zbliżeniowe. Może to być zegarek albo smartfon. Pasażer decyduje, która forma jest dla niego najlepszą opcją.

Warto pamiętać, że utworzenie konta pasażera daje jednak dostęp do wszystkich funkcji, ułatwiając podróżowanie łączonymi środkami transportu. Własny profil w systemie to również możliwość spersonalizowania podróżniczych celów i udogodnień, a także automatyczna subskrypcja, ustawianie ulg, zakładanie kont rodzinnych.

 

Bilet za bilet

Kulturalna zachęta - akcja „Bilet za bilet”

InnoBaltica wychodzi do pasażerów z propozycją kulturalną i zachęca do kupowania biletów okresowych
w Systemie FALA. Zakup tego rodzaju biletu uprawnia pasażera do odbioru bezpłatnego voucher-a do kina.

Jak to działa? Wystarczy kupić bilet okresowy w systemie, a następnie wysłać zgłoszenie na adres: promocja@systemfala.pl Po weryfikacji zakupu pasażer otrzyma elektroniczny voucher, który może wymienić na bilet do kina. Szczegółowe informacje o akcji „Bilet za bilet” oraz regulamin dostępne
są na stronie systemfala.pl w zakładce BILET ZA BILET. Akcja trwa do 31.12.2024 r. lub do wyczerpania zapasów. Warto dodać, że w akcji udział biorą także pasażerowie, którzy dokonali zakupu biletu okresowego FALA w aplikacji lub przez portal Jestem z Gdańska (bilety oznaczone w ten sposób: @FALA).

Potrzebujesz wsparcia? Dzwoń

Zespół obsługi technicznej oraz Infolinii pozostaje do dyspozycji użytkowników Systemu FALA. Jego rolą jest udzielanie pasażerom informacji o systemie, przyjmowanie reklamacji oraz odbieranie sygnałów
o błędach technicznych wynikających z użytkowania FALI.

– Zapraszamy do codziennego używania Systemu oraz do zgłaszania wszelkich sygnałów, które mogą usprawnić działanie naszej aplikacji, portalu czy urządzeń. Wszystkie sygnały są dla nas bardzo ważne. Dbamy o to, aby każdy błąd naprawić tak szybko, jak tylko jest to możliwe  – mówi Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltica.

Przypomnijmy, Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 06:00-20:00 oraz w soboty
od 06:00 do 16:00. Zachęcamy również do kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej. Pytania należy słać na adres: info@systemfala.pl

 

 

 

Post image

Pierwszy milion transakcji w Systemie FALA

System FALA przekroczył próg miliona transakcji wykonanych przez pasażerów komunikacji miejskiej w gminach objętych tym rozwiązaniem. Dotyczy to zakupów zarówno biletów jednorazowych, czasowych, jak i okresowych.

– Bardzo dziękujemy wszystkim mieszkańcom i gościom Pomorza, którzy w transporcie zbiorowym zdecydowali się na FALĘ. Okrągły i symboliczny milion pozwala na czytelne zaprezentowanie w jaki sposób rozkładają się proporcje sprzedaży. 65% transakcji to bilety ZTM Gdańsk, a 23% ZKM Gdynia – wyjaśnia Radomir Matczak, prezes spółki InnoBaltica. – Oczywiście, dominują w tym wolumenie bilety jednorazowe. Przykładowo w Słupsku coraz więcej pasażerów wiąże się z FALĄ z góry na cały rok, korzystając ze specjalnej promocji na bilet 365-dniowy za 365 zł – dodaje.

Pierwszy milion transakcji w Systemie FALA

LICZBA TRANSAKCJI W SYSTEMIE FALA

657 000 Gdańsk

226 000 Gdynia

65 000 Słupsk

27 000 Chojnice

23 500 Lębork

1400 Puck

500 Władysławowo*

* stan dla poszczególnych gmin/organizatorów na 28.10.2024, dotyczy sprzedaży biletów jednorazowych, czasowych, okresowych (od miesięcznych po roczne).

NAJLEPSZE WYNIKI W „NAJSTARSZYCH” GMINACH

Najwyższy procentowy udział systemu w całkowitej sprzedaży biletów u danego organizatora transportu publicznego osiągany jest tam gdzie FALA pojawiła się najszybciej, czyli w  Lęborku i Chojnicach.

– Zintensyfikowanie działań wspólnie z ZKM Lębork i władzami miasta przyniosło w październiku wynik już 30% udziału FALI w wartości sprzedażnych biletów. Sprzyja temu otwarcie mieszkańców na nowoczesne technologie w komunikacji miejskiej i, jak sądzę, naturalna potrzeba korzystania z cyfrowych udogodnień. Analogiczne działania podjęliśmy również w Chojnicach i mamy nadzieje, że niebawem równie wysoki wskaźnik procentowy osiągniemy w tym mieście. FALA to komfort zakupu biletów, bez kolejki w dowolnym czasie i miejscu – przekonuje Joanna Leliwa, kierownik Działu Marketingu i Sprzedaży w InnoBaltice.

KOLEJ NA KOLEJ. TESTY PUBLICZNE JESZCZE W LISTOPADZIE

Spółka InnoBaltica wraz z POLREGIO, SKM PKP Trójmiasto oraz wykonawcą systemu – firmą Asseco Data Systems zbliżają się też do zapowiadanego „pierwszego kroku” w ramach uruchomienia podróżowania z FALĄ na kolei. Przypomnijmy, że funkcja obejmie całe województwo pomorskie. Wspomniany pierwszy etap to start, w trybie tzw. testów publicznych, sprzedaży biletów relacyjnych (bilet kupowany z góry, „od-do”) poprzez aplikację „System FALA” oraz portal www.systemfala.pl. InnoBaltica ogłosi termin w najbliższym czasie. W dalszej kolejności uruchomione zostaną falomaty na stacjach i peronach.

Warto przypomnieć:

  1. Jak założyć konto w aplikacji Systemu FALAà https://www.youtube.com/watch?v=8HMQq4ZvIes 
  2. Jak Kupić Bilet –à https://www.youtube.com/watch?v=uYKKf4Zc8xY
  3. Jak przypisać Ulgi w Systemie FALA à https://www.youtube.com/watch?v=5MukS9QF4Lo
  4.  Akcja promocyjna „Bilet za bilet” àhttps://systemfala.pl/news/akcja-promocyjna-bilet-za-bilet

Więcej informacji: www.systemfala.pl