Komunikaty
23.05.2025 15:16
Akcja „Wymiana Kart Miejskich ZTM na System FALA” kończy się 31 maja. Nowy system umożliwia zakup i korzystanie z biletów komunikacji miejskiej, biletów kolejowych oraz biletów metropolitalnych (MZKZG), integrując różne środki transportu publicznego w województwie pomorskim. Wszystkie bilety kupione na karty ZTM będą ważne do końca okresu, na jaki obowiązują.
Przypomnijmy, wymiana kart trwa od 26 lutego 2025 roku. Dotychczas prawie 48 tys. użytkowników założyło konto w Systemie FALA, a Kartę FALA otrzymało już ponad 24 tys. osób. Użytkownicy tych kart z jednej strony zyskują nowoczesne i bezpieczne nośniki, z drugiej zaś możliwość kupowania biletów za pomocą Karty FALA w tramwajach, autobusach, trolejbusach i na dworcach kolejowych. Oszczędzają też czas, kupując potrzebne bilety za pomocą aplikacji „System FALA” oraz w portalu. Pasażerowie zyskują również możliwość podróżowania komunikacją miejską z kartą lub aplikacją FALA w innych miastach regionu, a także na całej sieci kolejowej województwa (SKM i POLREGIO). Dodatkowo w ramach Taryfy Pomorskiej mogą pojechać pociągiem do Elbląga i Grudziądza.
Bilety metropolitalne (MZKZG) dostępne w FALI
Bilety emitowane przez Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej są już do kupienia w Systemie FALA. – Cieszy fakt, że oferta biletów MZKZG jest już dostępna w FALI. Pracowaliśmy intensywnie, aby było to możliwe przed końcem maja. To z pewnością dobra wiadomość dla pasażerów, którzy korzystają z biletów okresowych na więcej niż jedno miasto i kolej – mówi Radomir Matczak, prezes InnoBaltica Sp. z o.o.
Gdzie i jak wymienić lub zamówić kartę?
Wymiany kart można dokonać on-line lub stacjonarnie. Wnioski o wydanie Karty FALA należy składać w punktach sprzedaży biletów:
1. Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, Gdańsk, ul. Kilińskiego 4 (czynny: poniedziałek-piątek: 6.30-20.30)2.Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, Gdańsk, ul. Świętokrzyska 15 (czynny: poniedziałek, czwartek, piątek: 7.00-14.30 oraz wtorek, środa: 10.00-17.30)
3. Kasa biletowa SKM - Gdańsk, Dworzec PKP Gdańsk Wrzeszcz (czynna: poniedziałek-piątek: 6.00-19.00 sobota: 6.00-9.00 niedziela: 8.00-18.00)
4. Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP Gdańsk Główny (tunel) (czynna: poniedziałek-piątek: 6.00-20.00 sobota: 6.00-20.00 niedziela: 6.00-18.00)
5. Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP Sopot (kasa nr 3) (czynna: poniedziałek-piątek: 6.00-20.00 sobota: 7.00-19.00 niedziela: 7.00-19.00)
6. Kiosk w przychodni lekarskiej Morena, Gdańsk, ul. Jaśkowa Dolina 105 (czynny: poniedziałek-piątek: 8.00-17.00)
System FALA zyskuje coraz większą popularność wśród mieszkańców regionu i turystów. Od końca października 2024 roku odnotowano kolejny milion transakcji, a wartość sprzedaży biletów w FALI wzrosła do ponad 15 mln złotych.
Kontakt dla mediów: Monika Ostrowska, rzecznik prasowy T: +48 504680636 E: mo@innobaltica.pl
Już od 1 czerwca 2025 r. wszystkie automaty biletowe w Gdańsku będą wyposażone w System FALA. Oznacza to, że będzie można w nich kupić różne rodzaje biletów oraz doładować Kartę FALA.
Uwaga: automaty nie będą już obsługiwać Kart Miejskich ZTM
Aby kupić bilet w automacie, należy postępować zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na ekranie. W pierwszej kolejności określić rodzaj biletu: jednorazowy lub okresowy. Następnie wybrać właściwy bilet: pełnopłatny bądź ulgowy, jednoprzejazdowy lub czasowy. W trzecim kroku wskazać formę płatności: kartą lub gotówką. Po sfinalizowaniu transakcji automat wydrukuje bilet, który należy skasować w pojeździe.
Sposób kasowania biletu różni się od dotychczasowego
Bilety kupione przez automaty z Systemem FALA mają nadrukowany kod QR. Niezwłocznie po wejściu do pojazdu należy go zeskanować w jednym z urządzeń Systemu FALA za pomocą skanera. Znajduje się on w prawym dolnym rogu urządzenia, tak jak prowadzi żółta strzałka. Bilet należy podłożyć od spodu urządzenia. Skasowany bilet trzeba zachować do kontroli.
04.04.2025 15:35
Ponad 22 tysiące nowych użytkowników założyło konto w Systemie FALA w ciągu czterech tygodni. Jest to efekt trwającej w Gdańsku akcji wymiany Kart Miejskich ZTM na System FALA. Akcja potrwa do 31 maja tego roku. Dotychczasowe bilety kupione na karty ZTM będą ważne do końca okresu, na jaki obowiązują.
Trwa akcja wymiany Kart Miejskich ZTM na System FALA. Spółka InnoBaltica odpowiedzialna za wdrożenie FALI wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku zorganizowały akcję, dzięki której pasażerowie mogli nabyć (do końca marca) w cenie promocyjne bilety miesięczne ze zniżką 50%. Wymiana kart potrwa jeszcze dwa miesiące. Bilety miesięczne ZTM będą dostępne w regularnych cenach.
- Zakończyliśmy pierwszy etap wymiany kart ZTM. Użytkownicy tych kart, przechodząc do Systemu FALA, zyskują nowoczesne i bezpieczne nośniki oraz możliwość kupowania biletów za pomocą Karty FALA – w tramwajach, autobusach i trolejbusach oraz na dworcach – jak również za pomocą aplikacji i portalu – informuje Radomir Matczak, prezes zarządu spółki InnoBaltica. I dodaje: - Wymieniając Kartę Miejską ZTM na System FALA pasażerowie zyskują możliwość podróżowania komunikacją miejską z jedną kartą lub aplikacją w miastach partnerskich, a także kolejową w ramach Taryfy Pomorskiej. Co ważne, z FALĄ mogą również pojechać koleją do dwóch miast zlokalizowanych w innych województwach, do Elbląga w Warmińsko-Mazurskiem oraz Grudziądza w Kujawsko-Pomorskiem.
Wymiana kart ZTM na System FALA w liczbach
22 tys. 597 użytkowników założyło konto w Systemie FALA. W ramach oferty promocyjnej sprzedano 7 tys. 414 biletów miesięcznych ZTM (62% za pośrednictwem elektronicznych kanałów), a Kartę FALA otrzymało blisko 8 tys. nowych użytkowników. Przypomnijmy promocja trwała od 26 lutego do 31 marca 2025 roku.
Warto pamiętać, że podczas kontroli biletów osoby, które kupiły w ramach wymiany kart bilet miesięczny imienny z oferty promocyjnej muszą okazać: ważną imienną Kartę Miejską ZTM w Gdańsku; dowolny nośnik Systemu FALA (aplikacja, karta) z kupionym biletem promocyjnym oraz dokument uprawniający do ulgi (np. stosowną legitymację).
Wymiany Kart Miejskich ZTM można dokonać on-line lub stacjonarnie. Wnioski o wydanie Karty FALA należy składać w punktach sprzedaży biletów:
• Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, Gdańsk, ul. Kilińskiego 4 (czynny: poniedziałek-piątek: 6.30-20.30)
• Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, Gdańsk, ul. Świętokrzyska 15 (czynny: poniedziałek, czwartek, piątek: 7.00-14.30 oraz wtorek, środa: 10.00-17.30)
• Kasa biletowa SKM - Gdańsk, Dworzec PKP Gdańsk Wrzeszcz (czynny: poniedziałek-piątek: 6.00-19.00 sobota: 6.00-9.00 niedziela: 8.00-18.00)
• Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP Gdańsk Główny (tunel) (czynny: poniedziałek-piątek: 6.00-20.00 sobota: 6.00-20.00 niedziela: 6.00-18.00)
• Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP Sopot (kasa nr 3) (czynny: poniedziałek-piątek: 6.00-20.00 sobota: 7.00-19.00 niedziela: 7.00-19.00)
• Kiosk w przychodni lekarskiej Morena, Gdańsk, ul. Jaśkowa Dolina 105 (czynny: poniedziałek-piątek: 8.00-17.00)
WAŻNE! AKCJA PROMOCYJNA -50% NA OKRESOWY BILET IMIENNY ZTM W GDAŃSKU" DOBIEGŁA KOŃCA. PAMIĘTAJ O WYMIANIE SWOJEJ KARTY MIEJSKIEJ ZTM W GDAŃSKU NA NOŚNIK W SYSTEMIE FALA DO KOŃCA MAJA 2025 ROKU.
AKTUALIZACJA: 01.04.2025 ------->WIĘCEJ INFORMACJI NA TEMAT WYMIANY KART ZNAJDZIESZ TU
PUBLIKACJA: 26.02.2025
Oferta biletów okresowych ZTM w Gdańsku w promocyjnych cenach, dostępna jest do 31 marca 2025 i dotyczy wyłącznie posiadaczy ważnych Kart Miejskich ZTM w Gdańsku.
Co należy zrobić, aby skorzystać z promocyjnego biletu miesięcznego ZTM w Gdańsku?
Należy założyć konto w Systemie FALA i pobrać aplikację lub zamówić Kartę FALA, a następnie kupić bilet.
Pamiętaj! W trakcie kontroli miej pod ręką: nowy nośnik FALI (aplikację lub Kartę FALA) oraz starą Kartę Miejską ZTM w Gdańsku, która będzie Twoim potwierdzeniem uprawnienia do zakupu biletu promocyjnego. Jeśli kupujesz bilet ulgowy, zabierz ze sobą również dokument potwierdzający ulgę.
Dlaczego warto wymienić Kartę Miejską ZTM Gdańsk na FALĘ?
- Otrzymujesz 50% zniżki na imienny bilet miesięczny ZTM w Gdańsku
- Wymieniasz kartęonline – bez wychodzenia z domu!
- Możesz zamówić kartę bezpośrednio w Punkcie Obsługi Klienta
- Zyskujesz nową, o najwyższym standardzie bezpieczeństwa kartę
- Pobierasz aplikację i wszystko co ważne masz w telefonie
Pamiętaj! Stare Karty Miejskie ZTM można doładować tylko do 31 maja 2025!
Jak zamówić Kartę FALA? To proste!
- Wejdź na stronę www.systemfala.pl , załóż Konto Spersonalizowane w Systemie FALA i następnie zamów kartę.
- Przyjdź do punktu Obsługi Klienta i złóż osobiście wniosek o wydanie Karty FALA.
Wolisz korzystać z aplikacji mobilnej System FALA?
- Pobierz ją już dziś ze sklepu App Store lub Google Play
Ty decydujesz gdzie bilet kupujesz:
- W aplikacji System FALA lub na www.systemfala.pl
- W Punktach Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku
Promocja dotyczy zakupu tylko jednego promocyjnego biletu miesięcznego imiennego na osobę.
Dowiedz się więcej o wymianie Kart NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Zapoznaj się z regulaminem akcji wymiany Kart Miejskich ZTM REGULAMIN
Masz więcej pytań odnośnie Systemu FALA? KLIKNIJ
Przypominamy jak korzystać z Systemu FALA:
24.12.2024 10:10
W okresie świątecznym infolinia Systemu FALA będzie dostępna w zmienionych godzinach. W przypadku pytań lub potrzeby kontaktu poza godzinami pracy infolinii, zapraszamy do skorzystania poprzez email: info@systemfala.pl.