Kupuj bilety na SKM i POLREGIO w Systemie FALA
InnoBaltica uruchomiła sprzedaż biletów na SKM i POLREGIO w Systemie FALA. Od teraz pasażerowie mogą kupować bilety w ramach Taryfy Pomorskiej za pomocą różnych metod. Można to zrobić przed wejściem do pociągu, korzystając z falomatów na stacjach i peronach, przykładając kartę FALA lub każdą kartę płatniczą, a także online – w aplikacji mobilnej lub portalu pasażera, co zapewnia elastyczność w wyborze metody zakupu.
System FALA jest odpowiedzią na potrzeby pasażerów w województwie pomorskim. Zastosowane w nim rozwiązania pozwalają podróżującym kupić cyfrowe bilety w komunikacji miejskiej, jak i bilety kolejowe bez konieczności używania gotówki, czy papierowych biletów.
- Warto zaznaczyć, że w niektórych gminach FALA obsługuje także tak zwany tryb podróży „check-in, check-out” na przykład w Chojnicach. Oznacza to, że użytkownicy "rejestrują" swoją podróż przy wejściu i wyjściu z pojazdu lub strefy. Nie mam wątpliwości, że jest to innowacyjne w Pomorskiem rozwiązanie, które umożliwia automatyczne naliczenie opłaty za przejazd na podstawie rzeczywistego przebiegu podróży. Upraszcza ono proces zakupu biletu i rozliczeń – informuje Leszek Bonna, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Wygoda i minimum formalności (bez drukowania biletów)
Spółka InnoBaltica, odpowiedzialna za wdrożenie Systemu FALA w województwie pomorskim oraz firma Asseco Data Systems - wykonawca systemu, dotychczas stabilizowały sprzedaż biletów na komunikację miejską w ramach testów publicznych z udziałem pasażerów. Obecnie, po stabilizacji systemu, InnoBaltica rozszerzenia usługi o sprzedaż biletów kolejowych na SKM i POLREGIO w ramach Taryfy Pomorskiej.
- To dla nas ważny moment. Oddajemy w ręce pasażerów kluczowy element Systemu FALA - można powiedzieć, że jest to jego kręgosłup. Udostępnienie sprzedaży biletów kolejowych w FALI było dużym wyzwaniem, mówi Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltiki. I dodaje: - Ostatecznie udało nam się wdrożyć rozwiązanie, które odpowiada na potrzeby współczesnych pasażerów. Stawiamy na wygodę, efektywność i minimalizację formalności, wykorzystując zbliżeniową technologię płatności. Warto przypomnieć, że urządzenia Systemu FALA nie drukują biletów. Zakup biletu można potwierdzić
w urządzeniu, a podczas kontroli wystarczy przyłożyć nośnik, kartę płatniczą, Kartę FALA do kontrolerki.
Pierwszy region w Polsce łączący transport publiczny w jednym miejscu
System FALA umożliwia zakup biletów na komunikację miejską i transport kolejowy w skali regionalnej.
To pierwszy tego typu system w Polsce. System działa według zasady „wsiadaj i jedź”. Pasażer nie musi znać cen biletów, ponad 100 taryf, ani kilkuset ulg dostępnych w Pomorskiem.
- Integracja kolei z transportem miejskim w całym województwie wyróżnia System FALA na tle innych projektów tego typu, zarówno w kraju, jak i w Europie. Dzięki temu rozwiązaniu, oferujemy kompleksową usługę nabywania biletów na transport publiczny w jednej spójnej platformie zakupowej, która łączy wiele elementów i funkcjonalności rozproszonych do dziś w różnych miejscach. Platforma otwiera możliwość wdrażania różnych modeli taryfowych, takich jak taryfy łączone, taryfy dynamiczne, optymalizowane dobowo, itp. Naszym priorytetem pozostaje dostarczenie elastycznego systemu, który spełni oczekiwania mieszkańców i turystów korzystających z transportu publicznego - podkreśla Paweł Barnaś, dyrektor zarządzający, Asseco Data Systems.
- POLREGIO nieustannie rozwija sprzedaż biletów w kanałach online – w aplikacjach mobilnych i serwisach internetowych. Teraz poszerzamy nasze portfolio w województwie pomorskim o system FALA – mówi Aleksandra Baldys, zastępca dyrektora Biura Handlowego w POLREGIO i dodaje: – Szczególnie zachęcamy tych pasażerów, którzy do tej pory korzystali z tradycyjnych kas na dworcach, do zakupu biletów online.
To rozwiązanie ekologiczne, bo ograniczamy druk papieru, i przede wszystkim wygodne dla pasażera – nie trzeba stać w kolejkach, a bilet elektroniczny nigdy się nie zgubi.
Podróżuj wygodnie z FALĄ
Bilety elektroniczne można kupić wygodnie, łatwo i szybko zarówno w aplikacji „System FALA”, jak i w ponad 6. tys. falomatów dostępnych w pojazdach komunikacji miejskiej, na stacjach kolejowych i na peronach. Elastyczne rozwiązania FALI nie zobowiązują do pobierania aplikacji ani zakładanie konta
w systemie, chociaż daje ono większe możliwości użytkownikom. Bilety elektroniczne można kupić za pomocą karty płatniczej lub urządzenia obsługującego płatności zbliżeniowe. Może to być zegarek albo smartfon. Pasażer decyduje, która forma jest dla niego najlepszą opcją.
Warto pamiętać, że utworzenie konta pasażera daje jednak dostęp do wszystkich funkcji, ułatwiając podróżowanie łączonymi środkami transportu. Własny profil w systemie to również możliwość spersonalizowania podróżniczych celów i udogodnień, a także automatyczna subskrypcja, ustawianie ulg, zakładanie kont rodzinnych.
Kulturalna zachęta - akcja „Bilet za bilet”
InnoBaltica wychodzi do pasażerów z propozycją kulturalną i zachęca do kupowania biletów okresowych
w Systemie FALA. Zakup tego rodzaju biletu uprawnia pasażera do odbioru bezpłatnego voucher-a do kina.
Jak to działa? Wystarczy kupić bilet okresowy w systemie, a następnie wysłać zgłoszenie na adres: promocja@systemfala.pl Po weryfikacji zakupu pasażer otrzyma elektroniczny voucher, który może wymienić na bilet do kina. Szczegółowe informacje o akcji „Bilet za bilet” oraz regulamin dostępne
są na stronie systemfala.pl w zakładce BILET ZA BILET. Akcja trwa do 31.12.2024 r. lub do wyczerpania zapasów. Warto dodać, że w akcji udział biorą także pasażerowie, którzy dokonali zakupu biletu okresowego FALA w aplikacji lub przez portal Jestem z Gdańska (bilety oznaczone w ten sposób: @FALA).
Potrzebujesz wsparcia? Dzwoń
Zespół obsługi technicznej oraz Infolinii pozostaje do dyspozycji użytkowników Systemu FALA. Jego rolą jest udzielanie pasażerom informacji o systemie, przyjmowanie reklamacji oraz odbieranie sygnałów
o błędach technicznych wynikających z użytkowania FALI.
– Zapraszamy do codziennego używania Systemu oraz do zgłaszania wszelkich sygnałów, które mogą usprawnić działanie naszej aplikacji, portalu czy urządzeń. Wszystkie sygnały są dla nas bardzo ważne. Dbamy o to, aby każdy błąd naprawić tak szybko, jak tylko jest to możliwe – mówi Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltica.
Przypomnijmy, Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 06:00-20:00 oraz w soboty
od 06:00 do 16:00. Zachęcamy również do kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej. Pytania należy słać na adres: info@systemfala.pl