FAQ
- Czym są legitymacje szkolne z modułem "Systemu FALA"?
Jest to tzw. E-legitymacja czyli plastikowa legitymacja szkolna wydawana w najbezpieczniejszej formie uczniom z wbudowanym, ale jeszcze nieaktywnym modułem FALA. Wydawana legitymacja uczniowska gwarantuje najwyższy standard bezpieczeństwa legitymacji i danych (szyfrowanie DESFire EV3, certyfikat Common Criteria EAL5 +). Legitymacja zawiera takie same dane jak dokument w wersji papierowej oraz dodatkowo moduł transportowy „System FALA”. Obecnie funkcjonujące pieczątki szkolne, zostaną zastąpione naklejkami z hologramem.
- Od kiedy można składać wnioski o wydruk legitymacji szkolnych? Bierzemy pod uwagę zamówienia hurtowe - darmowe? Do kogo placówki edukacyjne składają wnioski o wydanie legitymacji?
Wnioski o personalizację legitymacji można składać od 5.08.2024 na stronie www.innobaltica.pl/legitymacje w zakładce ZGŁASZANIE SZKÓŁ.
- Jaki jest okres ważności legitymacji (w tym Systemu FALA?)? Jaki jest okres ważności legitymacji służbowej dla nauczycieli?
Ważność legitymacji określa Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki:
Legitymacja przedszkolna – 4 lata
Legitymacja szkolna – 8 lat
Legitymacja służbowa nauczyciela – 5 lat,
te legitymacje wydawane są bezterminowo, jednakże należy ją wymieniać co 5 lat (po uzupełnieniu wszystkich pól ważności naklejkami holograficznymi przez dyrektorów szkół)
- Czy wszystkie legitymacje automatycznie będą miały "wbudowany" System FALA?
Wszystkie legitymacje szkolne wydane przez InnoBaltica sp. z o.o. posiadają moduł komunikacyjny, umożliwiającym podróżowanie transportem publicznym z Systemem FALA w następujących miastach: Trójmieście, Lęborku, Słupsku, Pucku, Chojnicach, Władysławowie, a w wkrótce także na kolei ( SKM, PolRegio na terenie Województwa Pomorskiego). To czy moduł zostanie aktywowany, jest decyzją nauczyciela, rodzica i ucznia, który ukończył 13 lat.
- Czy uczniowie będą mieli obowiązek aktywacji Konta FALA?
Nie, uczniowie nie mają obowiązku aktywacji konta FALA, natomiast bez przeprowadzonej aktywacji nie będą mieli możliwości zakupu biletu w urządzeniach Systemu FALA za pomocą legitymacji szkolnej. Uczniowie mogą dokonać aktywacji w każdej chwili.
- Gdzie wysyłane są spersonalizowane legitymacje?
Spersonalizowane legitymacje szkolne jak również legitymacje służbowe nauczycieli wydawane są wyłącznie placówkom edukacyjnym, które w następnym kroku przekazywane uczniom/nauczycielom.
- Jaki jest czas oczekiwania na realizację zamówienia?
Wnioski realizowane są najszybciej jak to możliwe zgodnie z kolejnością wpływu zgłoszeń do systemu FALA. Minimalny okres realizacji wniosków to 10 dni roboczych.
- Jeśli dojdzie do zgubienia lub zniszczenia legitymacji wyrobienie duplikatu jest płatne? Kto zgłasza wydanie duplikatu legitymacji (szkoła, uczeń od 13 roku życia, rodzic/opiekun prawny)?
O wydanie duplikatu wnioskuje uczeń od 13 roku życia lub rodzic/opiekun prawny do szkół. Następnie szkoła zwraca się z prośbą o wydruk duplikatu legitymacji. Wniosek znajduje się na stronie InnoBaltica.pl/legitymacje.
Cena wydania duplikatu legitymacji szkolnej zgodnie z cennikiem znajdującym się na stronie systemfala.pl
- Co w przypadku ukończenia szkoły i dalszej chęci korzystania z Systemu FALA?
Aktywowane konto w Systemie FALA pozostaje to samo, jednakże uczniowie zobligowani są do oddania legitymacji placówce edukacyjnej, w której została wydana legitymacja. Jeśli uczeń jest zainteresowany korzystaniem z Systemu FALA w formie karty FALA, powinien złożyć wniosek o wydanie identyfikatora (czyli Karty FALA) poprzez portal www.systemfala.pl Pierwsze wydanie i dostarczenie Karty FALA jest bezpłatne.
- Co jeśli uczeń skończy szkołę, ale nie odda legitymacji placówce edukacyjnej?
Moduł Systemu FALA na legitymacji szkolnej zostanie dezaktywowany, co spowoduje brak możliwości zakupu biletów w urządzeniach Systemu FALA. Natomiast w dalszym ciągu konto FALA będzie aktywne. Uczeń będzie mógł, więc kupić bilet np. poprzez aplikację mobilną „System FALA”. Jeśli uczeń będzie zainteresowany korzystaniem
z Systemu FALA w formie karty FALA, powinien złożyć wniosek o wydanie identyfikatora (czyli Karty FALA) poprzez portal www.systemfala.pl Pierwsze wydanie i dostarczenie Karty FALA jest bezpłatne.
- Jeśli w trakcie roku szkolnego uczeń zmieni szkołę lub placówka zatrudni nowego nauczyciela należy wydać nową legitymację. Czy taki wydruk jest płatny? W jakiej kwocie?
Personalizacja legitymacji jest bezpłatna, natomiast samo wyrobienie legitymacji jest płatne i zgodne z cennikiem znajdującym się na stronie www.innobaltica.pl/legitymacje
- Co należy zrobić w sytuacji, gdy w polu "numer PESEL" wpisywany jest numer i seria dokumentu tożsamości np. paszportu i w trakcie roku szkolnego taki dokument straci ważność i zostanie wyrobiony nowy? Czy należy wymienić legitymację, czy taka wymiana będzie płatna?
Tak, należy wymienić legitymację na nową. Personalizacja legitymacji jest bezpłatna, natomiast samo wyrobienie legitymacji jest płatne i zgodnie z cennikiem znajdującym się na stronie systemfala.pl w zakładce KOSZTY I DOSTAWA.
- Co jeśli uczniowi przysługuje więcej ulg niż uczniowska?
Uczeń lub rodzic/opiekun prawny musi samodzielnie wprowadzić do konta FALA wszystkie przysługujące uczniowi ulgi. Po wprowadzeniu ulg wyświetli się komunikat, iż należy owe ulgi potwierdzić w Punkcie Obsługi Klienta wraz z dokumentem potwierdzającym przysługującą ulgę.