Polityka prywatności

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Pliki cookies pozwalają na pełne korzystanie z możliwości strony oraz umożliwiają zbieranie danych statystycznych, które pomagają nam w optymalizacji serwisu oraz dostosowaniu treści do Twoich potrzeb. Zaakceptuj pliki cookie żebyś mógł w pełni skorzystać z serwisu. Przeczytaj Politykę prywatności, aby dowiedzieć się więcej.

Niezbędne dla działania systemu
Niezbędne
Umożliwia przechowywanie związane z bezpieczeństwem, takim jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i inna ochrona użytkownika.
Funkcjonalne
Umożliwia podstawowe funkcje zapewniające prawidłowe działanie strony, takie jak zapamiętywanie ustawień wybranych przez Użytkownika. Dzięki temu nie ma potrzeby ponownej konfiguracji preferencji, np. języka, wyglądu strony czy innych ustawień związanych z wyświetlaniem treści oraz informacji o obejrzanych, pominiętych lub wypełnionych ankietach. Funkcje te są niezbędne do zapewnienia spójnego i wygodnego korzystania z serwisu.
Opcjonalne
Analityczne
Pliki cookie zbierają anonimowe, zagregowane dane i są używane wyłącznie do celów statystycznych. Umożliwiają identyfikację najpopularniejszych stron i treści, co pozwala nam ulepszać witrynę dla odwiedzających. Można zdecydować, czy mają być wykorzystywane. Zablokowanie ich może negatywnie wpłynąć na zdolność do ulepszania produktów i usług.

Cztery kolejne miasta z dostępem do aplikacji „SYSTEM FALA”

Post image

Od 3 stycznia aplikacja „System FALA” będzie publicznie testowana także poza Trójmiastem.
Lębork, Puck, Władysławowo i Chojnice – w tych miastach dostępny był dotąd portal systemfala.pl i podróżowanie z Kartą FALA lub płatniczą (z wykorzystaniem czytników i falomatów w autobusach). Od teraz tamtejsi pasażerowie mogą wybrać też wariant mobilny – poprzez swój smartfon. Podróżowanie z aplikacją nie wymaga korzystania z czytników FALA w pojazdach.

Mieszkańcy czterech kolejnych pomorskich miast, krótko po Gdańsku, Gdyni i Sopocie, dołączają do testowania aplikacji w warunkach rzeczywistych. Osoby testujące aplikację mogą zapisać na koncie przysługujące ulgi, dodać kartę płatniczą jako dodatkowy identyfikator, ale też jako instrument płatniczy w Systemie FALA. Ponadto w aplikacji pasażer będzie mógł zasilić ePortmonetkę, ustawić cykliczne i automatyczne jej doładowania, pobrać fakturę za zakupiony bilet, zwrócić bilet przed rozpoczęciem jego ważności, a także zobaczyć listę odjazdów z najbliższego przystanku, skonfigurować swoje konto FALA i powiązać je z innymi kontami (np. członka rodziny).

- Warto zaznaczyć, iż na tym etapie udostępniliśmy też opcję tworzenia rozmaitych profili podróży, np. z dzieckiem, mężem czy nawet bagażem, które będą przydatne w przyszłości w ramach tzw. podróży dynamicznej – informuje Cyprian Maciejewski, rzecznik prasowy InnoBaltiki, spółki odpowiedzialnej za wdrożenie systemu w Pomorskiem. I dodaje: - Aplikacja umożliwia kupno biletu jednoprzejazdowego lub czasowego, a także kupno i automatyczne odnowienie biletu okresowego imiennego, czy opcja tzw. subskrypcji. Aplikacja pozwala okazać uprawnienia pasażera do przejazdu podczas kontroli biletów, sprawdzić stan środków w ePortmonetce, sprawdzić historię transakcji na koncie użytkownika czy złożyć reklamację. Zależy nam na stopniowym oswajaniu pasażerów z wdrażanymi funkcjami mobilnymi.

Obecnie, użytkownik testujący aplikację „System FALA” nie będzie miał jeszcze dostępu do planera i tzw. podróży dynamicznej (meldowania wejścia / wyjścia z pojazdu, co pozwala na optymalizację kosztów przejazdu), ale już niebawem sytuacja ulegnie zmianie. Przypomnijmy, że aplikacja dostępna jest w sklepie Google Play (Android) oraz App Store (iOS). Usługi świadczone są w oparciu o regulamin dostępny w portalu pasażera na stronie systemfala.pl.

KILKA WARIANTÓW DO WYBORU. WYBIERZ DOGODNY DLA SIEBIE

Pasażerowie będą mieli możliwość korzystania równolegle lub wymiennie z wariantu mobilnego (aplikacja „System FALA”), portalu pasażera dostępnego na stronie systemfala.pl (tu tylko bilety okresowe) i stacjonarnego w ramach podróży z Kartą FALA lub płatniczą (korzystając z czytników i falomatów dostępnych w pojazdach miejskich).

- Każdy może wybrać wariant dogodny dla siebie. Ktoś preferuje zarządzanie swoimi sprawami przez telefon, a ktoś inny woli mieć kartę z doładowaną kwotą. Jeszcze inny nie chce zakładać indywidualnego konta tylko w razie potrzeby po prostu wejść do autobusu i mieć pewność, że nabędzie w nim bilet z wykorzystaniem karty bankowej. To wszystko umożliwia FALA. Zapraszamy mieszkańców do testowania oraz dzielenia się z nami doświadczeniami, opiniami. To dla nas bardzo ważne, aby system udoskonalać. Chcemy wpasować się w realne potrzeby pasażerów i zachęcać ich do zmiany przyzwyczajeń w zakresie transportu publicznego – mówi Cyprian Maciejewski.

Należy podkreślić, że System FALA jest alternatywą, a nie obowiązkiem. To oznacza, że pasażerowie w dalszym ciągu będą mogli nabywać bilety w znanych im dotąd kanałach sprzedaży biletów. InnoBaltica Sp. z o.o. będzie na bieżąco informować o kolejnych etapach publicznego testowania.