Cookie policy

Our website uses cookies. Cookies enable you to take full advantage of the site and us to collect statistical data to help us optimise the site and tailor content to your needs. Accept cookies so you can fully enjoy the site. Read the Cookie Policy to find out more.

System FALA


Czym są falomaty i czytniki (walidatory)?

FALOMATY I CZYTNIKI to urządzenia systemu Fala służące pasażerom do zakupu biletów. Każde urządzenie FALA oznaczone jest logotypem województwa pomorskiego oraz Systemu FALA.

Kto może korzystać z  falomatów i czytników?

Z urządzeń FALA mogą korzystać zarówno osoby posiadające konto FALA, jak i te, które nie mają kont w systemie.

Do czego służą falomaty?

FALOMATY, czyli urządzenia z ekranem dotykowym znajdują się zazwyczaj w przestrzeni dla wózków – w połowie długości pojazdu i umożliwią przede wszystkim:

  • Rejestrację wejścia/automatycznego zakupu biletu - poprzez zbliżenie Karty FALA lub karty płatniczej, co jest jednoznaczne z zakupem biletu (jeśli pasażer posiada ulgi przypisane do Konta FALA, zostaną one uwzględnione). Cena biletu zgodna jest z cennikiem obowiązującym w danym mieście.

Automatycznego zakupu biletu można również dokonać skanując QR kod z aplikacji (dostępny w lewym górnym rogu, po kliknięciu w zdjęcie). Ten QR kod jest również jednym z identyfikatorów w Systemie FALA, tak jak Karta FALA, czy karta płatnicza przypisana do konta FALA. Skaner kodów QR jest dostępny od spodu CZYTNIKÓW i FALOMATÓW (po prawej stronie urządzenia).

  • Zakup dowolnie wybranego biletu z wykorzystaniem ekranu dotykowego:
  • posiadacze konta FALA -> kupią bilet Kartą FALA płacąc środkami z ePortmonetki, poprzez przycisk „Kup bilet z kontem FALA”, jeśli chcą za bilet zapłacić kartą płatniczą muszą skorzystać z przycisku „Kup bilet kartą płatniczą”.
  • osoby nieposiadające konta FALA -> kupią bilet płacąc kartą płatniczą, poprzez przycisk „Kup bilet kartą płatniczą”.
  • Sprawdzenie środków dostępnych w ePortmonetce lub posiadanych biletów (poprzez przycisk „Twoje Konto FALA”)

W każdym przypadku pasażerowie kupują bilet elektroniczny, który się nie drukuje w falomacie oraz nie generuje się potwierdzenie zakupu. Oznacza to, że bilet jest przypisany do posiadanego konta FALA lub do karty płatniczej, którą dokonano zakupu. Informacja o dokonanych transakcjach zapisana zostanie w historii płatności klienta (w portalu systemfala.pl oraz w aplikacji).

Do czego służą czytniki?

CZYTNIKI znajdują się zazwyczaj przy każdych drzwiach pojazdu i umożliwią rejestrację wejścia/automatyczny zakup biletu poprzez zbliżenie Karty FALA lub karty płatniczej lub zeskanowanie kodu QR z aplikacji (dostępnego w lewym górnym rogu, po kliknięciu w zdjęcie pasażera). Jest to jednoznaczne z zakupem biletu (jeśli pasażer posiada ulgi przypisane do Konta FALA, zostaną one uwzględnione). Cena biletu zgodna jest z cennikiem obowiązującym w danym mieście.

desktop_windows None

smartphone None