Privacy Policy

Our website uses cookies. Cookies allow full use of the website’s functionalities and enable the collection of statistical data, which helps us optimize the service and adjust the content to your needs. Accept cookies to fully use the service. Read our Privacy Policy to learn more.

Necessary for System Functionality
Essential
Allows storage related to security, such as authentication, fraud prevention, and other user protection features.
Functional
It enables basic functions that ensure the proper functioning of the site, such as remembering the settings selected by the User. Thanks to this, there is no need to reconfigure preferences, e.g. language, appearance of the site or other settings related to the display of content and information about viewed, skipped or completed surveys. These functions are necessary to ensure consistent and convenient use of the service.
Optional
Analytical
Cookies collect anonymous, aggregated data and are used for statistical purposes only. They help us identify the most popular pages and content, which helps us improve the site for visitors. You can choose not to use them. Blocking them may impact our ability to improve our products and services.

System FALA


Czym są falomaty i czytniki (walidatory)?

FALOMATY I CZYTNIKI to urządzenia systemu Fala służące pasażerom do zakupu biletów. Każde urządzenie FALA oznaczone jest logotypem województwa pomorskiego oraz Systemu FALA.

Kto może korzystać z  falomatów i czytników?

Z urządzeń FALA mogą korzystać zarówno osoby posiadające konto FALA, jak i te, które nie mają kont w systemie.

Do czego służą falomaty?

FALOMATY, czyli urządzenia z ekranem dotykowym znajdują się zazwyczaj w przestrzeni dla wózków – w połowie długości pojazdu i umożliwią przede wszystkim:

  • Rejestrację wejścia/automatycznego zakupu biletu - poprzez zbliżenie Karty FALA lub karty płatniczej, co jest jednoznaczne z zakupem biletu (jeśli pasażer posiada ulgi przypisane do Konta FALA, zostaną one uwzględnione). Cena biletu zgodna jest z cennikiem obowiązującym w danym mieście.

Automatycznego zakupu biletu można również dokonać skanując QR kod z aplikacji (dostępny w lewym górnym rogu, po kliknięciu w zdjęcie). Ten QR kod jest również jednym z identyfikatorów w Systemie FALA, tak jak Karta FALA, czy karta płatnicza przypisana do konta FALA. Skaner kodów QR jest dostępny od spodu CZYTNIKÓW i FALOMATÓW (po prawej stronie urządzenia).

  • Zakup dowolnie wybranego biletu z wykorzystaniem ekranu dotykowego:
  • posiadacze konta FALA -> kupią bilet Kartą FALA płacąc środkami z ePortmonetki, poprzez przycisk „Kup bilet z kontem FALA”, jeśli chcą za bilet zapłacić kartą płatniczą muszą skorzystać z przycisku „Kup bilet kartą płatniczą”.
  • osoby nieposiadające konta FALA -> kupią bilet płacąc kartą płatniczą, poprzez przycisk „Kup bilet kartą płatniczą”.
  • Sprawdzenie środków dostępnych w ePortmonetce lub posiadanych biletów (poprzez przycisk „Twoje Konto FALA”)

W każdym przypadku pasażerowie kupują bilet elektroniczny, który się nie drukuje w falomacie oraz nie generuje się potwierdzenie zakupu. Oznacza to, że bilet jest przypisany do posiadanego konta FALA lub do karty płatniczej, którą dokonano zakupu. Informacja o dokonanych transakcjach zapisana zostanie w historii płatności klienta (w portalu systemfala.pl oraz w aplikacji).

Do czego służą czytniki?

CZYTNIKI znajdują się zazwyczaj przy każdych drzwiach pojazdu i umożliwią rejestrację wejścia/automatyczny zakup biletu poprzez zbliżenie Karty FALA lub karty płatniczej lub zeskanowanie kodu QR z aplikacji (dostępnego w lewym górnym rogu, po kliknięciu w zdjęcie pasażera). Jest to jednoznaczne z zakupem biletu (jeśli pasażer posiada ulgi przypisane do Konta FALA, zostaną one uwzględnione). Cena biletu zgodna jest z cennikiem obowiązującym w danym mieście.

W obu urządzeniach pasażer kupi e-bilet, czyli elektroniczny bilet dostępny w formie kodu QR lub kreskowego. Jest to nowoczesna, elektroniczna wersja tradycyjnego biletu papierowego.

None

None